نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2653
-
الف
+

رکود صنعت گردشگری «هرات» در عصر کرونا

بربنیاد گفته‌های مسئولان در ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات بعد از دوره قرنطینه به تدریج صنعت گردشگری در این ولایت در حال رونق گرفتن است.

به گزارش آی فیلم 2، صنعت گردشگری هرات پس از همه‌گیری ویروس کرونا و شکسته شدن قرنطینه به حالت عادی بر‌می‌گردد.

بربنیاد‌ گفته‌های مسئولان در ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات، در سه ماه نخست سال روان که اوج همه‌گیری کرونا در این ولایت بود، هیچ گردشگر داخلی و خارجی در این ولایت حضور نیافته است و بعد از دوره قرنطینه به تدریج این صنعت در حال رونق گرفتن است.

«وحیداحمد سلطانی» آمر گردشگری ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات در این مورد گفت: رکود صنعت گردشگری به دنبال همه‌گیری ویروس کرونا، افزون بر هرات سایر ولایات را نیز با چالش‌هایی روبه‌رو کرد و بازار هوتل‌های بین‌المللی و صنایع دستی که مشتریان آن‌ها را بیش‌تر جهان‌گردان تشکیل می‌دهند، با رکود مواجه نمود.

به عقیده وحیداحمد سلطانی، هرات از نگاه گردشگری حالت چند‌بُعدی دارد که این ویژه‌گی می‌تواند در صورت برنامه‌های منظم به جذب بیش‌تر گردشگران داخلی و خارجی کمک چشم‌گیری کند.

جاذبه‌های گردشگری این ولایت در بخش‌های اسلامی، اقتصادی، فرهنگی زراعتی و منابع طبیعی، می‌تواند توجه علاقه‌مندان و جهان‌گردان را به خود جلب کند.

کارشناسان امور فرهنگی در هرات، به این باور اند که رونق صنعت گردش‌گری وابسته به افزایش گردشگران داخلی و خارجی است و برای افزایش حضور گردشگران در این شهر، نیاز است تا جاذبه‌های فرعی ساخته شود.

«داکتر داوود عرفان» پژوهشگر فرهنگی در هرات، تامین امنیت را دومین بحث مهم و ارزشمند در رونق صنعت گردشگری و پیوند زدن آثار باستانی و جاذبه‌های توریستی با زند‌گی شهروندان را از منابع درآمدزا در هرات، عنوان کرد.

او تاکید دارد که ساخت هوتل‌های سنتی بر اساس معماری اصیل هرات، پخت غذاهای محلی، ایجاد بازار صنایع دستی و معرفی آثار باستانی در داخل و بیرون از کشور می‌تواند توجه گردشگران بیش‌تری را به خود جلب کند.

به باور کارشناسان امور فرهنگی در هرات، برای جلب توجه گردشگران بیش‌تر دولت باید نخست روی کشورهای همسایه تمرکز کرده آثار باستانی را از طریق وزارت خارجه برای همسایه‌ها و کشورهای منطقه معرفی کند.

فعالان امور فرهنگی به این باور اند که ایجاد روابط بین شهرهایی که آثار باستانی و سبک معماری آن‌ها با هرات یکسان است، نیز می‌تواند برای معرفی بهتر این ولایت به عنوان شهری با پیشینه‌ تاریخی و تمدنی کهن کمک کند و راه را برای جذب جهان‌گردان بیش‌تر هموار سازد.

شفقنا نوشت: هرات هم‌چنان برای بسیاری از گردشگران کشورهای ‌همسایه به عنوان مرز عبوری نیز جایگاه ویژه‌ای دارد که مسوولان اداره‌ گردشگری را خوش‌بین به معرفی و آشنایی بیش‌تر گردش‌گران با جاذبه‌های این ولایت کرده است.

ع ا

نظر شما
ارسال نظر